Paylasımda Sınır Tanımıyoruz . ( Bilgi paylaştıkca cogalır )

Merak Edilen Önemli Sorular Ve Cevapları (Resmi Sitesinden Alıntı) Hosgeldiniz
Sitemizi Daha Kaliteli Kullanmak İçin Lütfen Üye Olun
1- Sitemizde Moderatör Alınacaktır.
2- Admin 'e Kadar Yükselme Şansınız Var.
3- Eğlence ve Bilginin Çıkış Noktası Burası.
4- Misafirken Sitemizden Faydalanma Oranınız @ 'dır.
5- Çıkış İçin "Do not display again" Tuşunu Tıklayınız
.

Merak Edilen Önemli Sorular Ve Cevapları (Resmi Sitesinden Alıntı) Kayit10


Join the forum, it's quick and easy

Paylasımda Sınır Tanımıyoruz . ( Bilgi paylaştıkca cogalır )

Merak Edilen Önemli Sorular Ve Cevapları (Resmi Sitesinden Alıntı) Hosgeldiniz
Sitemizi Daha Kaliteli Kullanmak İçin Lütfen Üye Olun
1- Sitemizde Moderatör Alınacaktır.
2- Admin 'e Kadar Yükselme Şansınız Var.
3- Eğlence ve Bilginin Çıkış Noktası Burası.
4- Misafirken Sitemizden Faydalanma Oranınız @ 'dır.
5- Çıkış İçin "Do not display again" Tuşunu Tıklayınız
.

Merak Edilen Önemli Sorular Ve Cevapları (Resmi Sitesinden Alıntı) Kayit10

Paylasımda Sınır Tanımıyoruz . ( Bilgi paylaştıkca cogalır )

Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Paylasımda Sınır Tanımıyoruz . ( Bilgi paylaştıkca cogalır ) Hoş geldin, .
Son Ziyaretiniz:
Mesaj Sayınız: 0


    Merak Edilen Önemli Sorular Ve Cevapları (Resmi Sitesinden Alıntı)

    osmaN
    osmaN


    Merak Edilen Önemli Sorular Ve Cevapları (Resmi Sitesinden Alıntı) Dpbolum


    <b>Mesaj Sayısı</b> Mesaj Sayısı : 537
    <b>Rep</b> Rep : 1595
    Tarayıcı : Merak Edilen Önemli Sorular Ve Cevapları (Resmi Sitesinden Alıntı) Fmchro10
    <b>Ruh hali</b> Ruh hali : Merak Edilen Önemli Sorular Ve Cevapları (Resmi Sitesinden Alıntı) Artiz10
    <b>Kayıt Tarihi</b> Kayıt Tarihi : 23/10/10
    Lakap Lakap : By_Susqun :)
    Cinsiyet Cinsiyet : Erkek
    <b>Nerden</b> Nerden : Dorukpaylasim ! : )
    Hangi Takımlısınız Hangi Takımlısınız : Merak Edilen Önemli Sorular Ve Cevapları (Resmi Sitesinden Alıntı) 5ae02d2e4544801f0825b8425cf11013

    Kişi Sayfası
     Başarı Seviyesi Başarı Seviyesi:
    Merak Edilen Önemli Sorular Ve Cevapları (Resmi Sitesinden Alıntı) Left_bar_bleue9999999/9999999Merak Edilen Önemli Sorular Ve Cevapları (Resmi Sitesinden Alıntı) Empty_bar_bleue  (9999999/9999999)
    Altın Altın: Sınırsız
    Para Para: Sınırsız

    Merak Edilen Önemli Sorular Ve Cevapları (Resmi Sitesinden Alıntı) Empty Merak Edilen Önemli Sorular Ve Cevapları (Resmi Sitesinden Alıntı)

    Mesaj tarafından osmaN Paz Kas. 21, 2010 7:45 pm

    (Korlash @ Apr 5 2010, 11:50 PM) *

    Hack-Onarımı

    Bu uzun zamandır oldukça önemli bir konu oldu. Daha önce X-trap sistemi ve diğer hack önleyici yazılım kullanarak engellemeye çalıştık. Ancak gördük ki sorun ne olursa olsun bu hacktool yazılımlarının bir şekilde aşılabilmiş olmasıydı. Şu an için yapımcılarımız tarafından geliştirilen otomatik hile tespit (APR) yazılımını kullanmaktayız. Bu yazılım hesapları her işleminde 48 saatlik bir zaman dilimi için kapatmaktadır.

    48 saatlik kapatma ile ilgili sorun hilecilerin birden fazla hesaba sahip olmasıdır. Bu durumla mücadele etmek için yapmanızda yarar gördüğüm bir kaç öğe var ancak hiçbir şeyin kesin olmadığını hatırlatmak isterim.

    1) APR tarafından bloklanan kullanıcıcları bilgilendirin. APR sistemi oyunda kullanıcıya kullanıcı sözleşmesini ihlal ettiğini ve hack tool kullanımının kuraldışı olduğunu belirten bir mesaj gönderir

    2) Bunun ötesinde EXP, para ya da NP düşürülmesi gibi daha caydırıcı cezalara önerin. Bu kullanıcının hile her hile yaptuğını tespit ettiğimizde bir artışa uğrayacak kademeli bir sistem gibi olacak.

    Tekrar etmek gerekirse bunlar sadece panoya çizdiğimiz düşüncelerimiz ancak herhangi bir kesin talimat henüz yok. Ayrıca oyuncuları bir gamemaster tarafından banlandıkları zaman da durumdan haberdar ederek gerekli bilgileri sağlayınız. Oyundan doğrudan koparmak yerine hile yapan oyuncuların kullanıcı sözleşmesini ihlal eden bir harekette bulunduklarına dair oyun içi bir mesaj ile durum açıklanabilir.

    Kafeler ile yakın bir temas halinde olarak kafe sahiplerinin bilgisayarlarından hacktool ları uzak tutmalarını ve ayrıca kullanıcıları hacktooların Knight Online tarafından kesinlikle desteklenmediği şeklinde bilgilendirmesini sağlamak bizler için büyük önem taşımaktadır.

    Ayrıca Hacktoolların kullanımını engellemek için değişik yöntemler de araştırmaktayız. Buna üçüncü parti anti-hack yazılımlarını da dahil edebiliriz. Bunun dışında bazı kabiliyetlein(Skills) sunucu bazlı olmasını sağlamak için yapımcılarla irtibat halindeyiz. Yapımcıların dikkatlerini üzerine çekmek istediğim konu ise hacktoollar için daha fazla yama yayınlamarı idi ve bu düşüncemde haklı olduğumu kabul ettiler.

    Gelecek bir kaç hafta içinde bu tool lara karşı daha hızlı düzeltmelerle karşılacağımız konusunda çok ümitliyim.

    Başlat Tuşu (Start button) sorununu ne zaman halledeceksiniz?

    Bu oyuncuları kızdırdığı kadar beni de çok kızdıran bir sorun. Pek çok oyuncu Botnet*********in bir parçası oldukları için karalisteye alınan IP leri yüzünden oyuna giremiyor. Ayrıca DDOS saldırılarınca etkilendikleri için oyuna giremeyen kullanıcılarımız da var.

    Dün sistemde bazı değişiklikler yaptık ve başlat sorunu hakkında yapılan şikayetler büyük ölçüde bir düşüş olduğunu gördük. Bu sorunu yakından izleyeceğiz ve her daha fazla oyuncu oyuna problem yaşamadan giriş yapmalarını sağlayacağız.



    İllegal NP tranferi yapan klanlar hakkında herhangi bir şey yapacak mısınız?

    Evet, günlük olarak yaptığımız illegal NP analizlerinde tespit ettiğimiz durumlarda bloklamalar zaten yapıyoruz. Ancak bu %100 bir tespit sunmamakla birlikte yapımcılarla çalışarak analizleri mükemmelleştirmek için uğraş göstermekteyiz. Çok yakında büyük miktarlarda gerçekleştirilen illegal NP transferlerini ciddi bir şekilde düşürecek olan %95 tespit olanağına sahip olacağız.

    Ayrıca oyuncular tarafından bizlere bildirilen ve geçmişinde çok fazla NP olan hesapları da inceliyor olacağız. Pek çok oyuncu için NP transferinden sıyrılmak bir sorun olacak ve oyunun ve şunu belirtmek isterim ki bu kısmını temizlemeyi iple çekiyorum.



    (Korlash @ Apr 1 2010, 08:53 PM) *

    1. Yeni Yapılacak olan futbol sahası,delos,yeni itemler ne zaman gelecektir?

    Pek yakında yeni eklemeler ve eşyalar oyunda olacaktır.Futbol sahasının yaz mevsiminden önce gelmesi planlanmaktadır ve ilk bahar yaması birkaç hafta içerisinde bizimle olacaktır! Futbol sahası moradon bölgesinde yer alacak,ve seçebileceginiz çeşitli Üniforma/Forma ları sizlere sunacaktır.Ilk bahar yaması, detaylarını size daha sonra verecegimiz özel etkinlikler içerecektir.

    Zaman içerisinde PowerUpStore da sizlerde sunacagimiz heyecan vericek eşyalar üzerinde çalışmaktayız.Bu eşyaların sizlere sağlayacağı faydalar arasında kolay oynanabilirlik,oyun tecrübesi ve diger oyunculardan farklı kılıcak yeni özellikler sizlere sunulucaktır.

    2. FT saatlerinde bi düzenleme olurmu? Türkiye saati ile 5:40 - 15:40 - 23:40 bunları daha uygun bir zamana alınabilirmi?

    Herzaman etkinliklerin zamanının değişme ihtimali vardır ancak diğer etkinliklerle çakışmamasıdan emin olmalıyız.FT etkinliğinin ne zaman olması sizce daha uygun olabilir? Lütfen bu konuyla ilgili bize görüşlerinizi bildiriniz.

    3. Saldırı Sorunu Nezaman Düzelecek ?

    Bu saldırının ardında 2 güç var:

    İlki;

    Bir botnet yada robot ağı,kullanicisi yada yazılım kaynağı tarafında kontrol edilen yada manüküle edilen bir bilgisayar uygulamasını kullanan bilgisayarlar topluluğudur.Diğer bir deyişle,bir başkası bilgisayarınızın üzerinde kontrol edebilir ve uzaklak sizi yönlendirebilir.Bu botnet Knight Online için kullanılan Hack tool lar tarafından kurulmaktadır.Bir oyuncu bu toollardan herhangi bir tanesini bilgisayarına indirdiğinde geri döndürülemez şekilde bu bot ağının bir parçası haline gelir.Bu hack tollarda sadece adı geçen botnetler degil aynı zamanda keyloggerlar da mevcuttur.Bu keyloggerlar yaptığınız her klavye haraketini hackera gönderir.Knight Online da hesap güvenliklerinin açığa çıkmasında bir numaralı etkendir. Pek çok hacker toollarının temiz olduğunu iddaa eder ve hatta dosyalarının temiz olduğunu bildiren bir link bile verirler.Pek çok kullanıcımızın farkına varamadığı şey şudur ki : bu şahıslar trojen/botnet/keylogger ları kullanıcılardan saklamaktadırlar.Knight Online da herhangi bir açık kullanmanıza yarayacak hiçbir üçüncü parti tool dosyasını kullanmaya çalışmayınız,bu toolları lütfen kullanmayınız.

    Bağlanbtı sorunlarıyla mücadele edebilmek için öncelikle bu zararlı dosyaları bilgisayarlarımızdan uzak tutmalıyız.Bunu yapmanın en iyi yolu,Oyuncu topluluğumuzu aydınlatmaktır.Pek çok kere oyuncularımıza bu gerçekleri anlatmaya çalışsak da pek çoğu halen bu zararlı dosyaları indirerek nedenli ciddi riskleri aldıklarının farkında değildirler.Buradan oyuncu topluluğumuza sesleniyor ve bu yazıyı tamamen anlayıp arkadaşlarına yardımcı olmalarını umut ediyorum.

    İkincisi;

    Bu saldırıların ardındaki ikinci güç makinelerinde yeterli güvenliği sağlayamayan kafeler ve oyunculardır.Karakterinizi ve oyun keyfinizi koruyabilmek için aşağıdakileri gerçekleştirmeniz gerekicektir.Aksi takdirde bilgisayarınız bir bot net yada hacker tarafından kullanılabilir:

    1.Kesinlikle orijinal Windows işletim sistemi kullanın böylelikle tüm güncellemelere ulaşabilirsiniz
    2.Antivürs yazılımları : [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
    3.Malware koruması: [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

    Antivürs yazılımı ve Malware koruma programının tam bir sürümünü kullanmanızı tavsiye ederiz.Ancak AVG nin Malware Bytes yazılımlarının iyi bir başlangıç olabilecegi söylenebilir.Eğer yasal olmayan bir Windows kullanıyorsanız zaten saldırılara açık konumdasınızdır.Bir cafe niz varsa ve müşterilerinizi yasal bir Windows işletim sistyemiyle korumak niyetindeyseniz benimle irtibata geçin ve size bir çözüm bulmaya çalışayım.

    Kullanıcılarımızın büyük bir kısmı uygun bir korumaya sahip olduklarında bağlantı problemleri sona ericektir.Ayrıca oyuna bağlanırken harcagımız zamanı kısaltma adına başka çalışmalarda yapmaktayız.Bu problemleri aşmak için gösterdiğiniz azmi takdir etmekteyiz ve oyun keyfinizi en yüksek seviyeye çıkartabilmek için çok yoğun çalışmaktayız.

    Saldırıların arkasındaki faktörler hakkında fazla bilgisi olan varsa ise,bize bildirebilirsiniz.Eğer bu bilgi güvenilir ise sizler için bir çeşit oyun içi ödülde sağlayabiliriz!



    (Korlash @ Mar 17 2010, 11:08 PM) *

    1. Yeniden x-trap gibi bir güvenlik programı getirilecek mi yoksa APR geliştirme çalışmalarına devam mı edilecek?

    Knight Online X-trap sistemini daha önce de kısmen başarılı bir şekilde kullandı ancak bu sistemin aşılması çok kolaydı. Diğer olası anti-hack yazılım çözümlerini inceliyoruz ve bu araştırma sonuçlarını bir kaç olasılığa indirgedik. Yapımcıların tercihi APR sistemi ile çalışmak olduğu için bu sistemi kullanıyoruz. APR kesinlikle hile programlarını kullanan oyuncuları yakalamaktadır ancak bunu diğer oyuncular görmedikleri için sistem yeterli değilmiş gibi görünmektedir.

    Üzerinde yoğun bir şekilde ısrarala durduğum bir diğer konu da oyunda kötüye kullanılabilecek olan işlevlerin sunucu-taraflı bir hale getirilmesidir. Bu işlevleri, sunucu-taraflı bir hale getirdiğimizde PVP bölgelerindeki hile olaylarının büyük ölçüde azalacağına inanıyorum. Ayrıca, uygulandığında yasak bölgeler girmeyi deneyen herkesin canını sıkacak ve wallhackingi durduracak yeni bir sistem üzerinde çalışıyoruz.

    2. Forumlarda önce hile şikayet bölümleri sunuculardan kaldırılıp tek bir başlıkta toplandı, daha sonra ise tamamen kaldırıldı. Hile yapanları "Ticket" atarak bildirin diyorsunuz, bu bir anlamdahilecilerle mücadeleyi bırakın demek olmuyor mu ? Zira kendimiz için attığımız biletler bile çözümlenmezken hile için atılan biletlerin okunacağını dahi düşünmemekteyim.

    Forumlara hile raporlama bölümünü eklediğim zaman, oyunculara onları önemsediğimizi bilmelerini ve onların oyun zevkine engel teşkil eden hilecileri yakalamak istediğimizi gömelerini istemiştim. Ne yazık ki Hile raporlama bölümünün iki sorunu oldu:

    1) Hile yapanlar, onları kimin rapor ettiğini görebiliyor.
    2) Bizler için oldukça verimsizdi ve normalde uzaklaştırabileceğimiz hileci sayısında azalmalara yol açtı.

    Ancak yine de oyuncularımıza böyle bir yetki vermeyi bir fırsat olarak görüyorum, ve bunu oyuncularımıza sunmak için bir yönteme ihtiyacımız vardı. Ayrıca hangi hilecinin oyuncularımıza en çok rahatsızlık verdiğini bilmek istedik ve bunun için de yeni bir sisteme ihtiyaç duyduk. Böylece Uzun zaman önce oyundan kaldırdığımız ******************Kullanıcıyı rapor et****************** sistemini aldık ve ihtiyaçlarımıza göre yeniledik.

    Güncellenmiş hile raporlama sistemi tamamen oyun içidir ve 1. Derece Klan Liderleri ve Krallar tarafından kullanılabilir. Bir hileciyi bildirirdiğinizde, o anda gerçekleştirilen ihlali seçmenizi sağlayacak bir kategori karşınıza çıkacak. Bu noktadan, her sunucuda en çok rapor edilen hilecileri sıraladığımız bir listeye aktarılacak. Ayrıca eğer bir kullanıcı raporlama sistemini kötü bir niyetle kullanmaya kalkarsa, oyuncuları rapor eden kullanıcıya da görebildiğimiz için bu durumu tespit edebiliriz.

    Bu hile raporlama işlevini, oyunda hiç bir kuraldışı faaliyette bulunmamış eski oyuncularımıza tanıtmak isterim. Hile raporlama sistemi kısa zamanda hayata geçirelecek. Sistem şu anda oyunda olmasına rağmen henüz tamamlanmadığı için etkin bir şekilde kullanmıyoruz. Tahmini varış süresini yaklaşık 2 hafta olarak düşünüyoruz.

    3. Knight Online Forever devam edecekmi acaba?

    Evet, KOL Forever! Bugüne dek KOL için çılgın bir yıl oldu ve düzenli olarak etkinlik yaparken aynı zamanda oyunu da daha iyi bir hale getirme üzerinde yoğunlaştık. Illegal eşya ve NP transfer edicileri temizliği gibi. Nisan*********ın ilk zamanlarında chapter 8 I bitireceğiz ve KOL Forever sona erecek.

    Chapter 8 tamamlandıktan sonra bu etkinlik gibi benzersiz fakat temelinde bambaşka formata sahip etkinlikler yapmayı planlıyoruz. Knight Online müthiş bir oyun yapan PvP özelliği etrafında benzersiz KOL etkinlikleri görmeyi isterim. Aklımda tuttuğum benzersiz bir etkinlik ise eşsiz ödüller sunan devasa PvP turnuvaları düzenlemek. Bu PvP turnuvaları, 3 kişilik gruplardan tutun da Klan savaşlarına kadar geniş bir yelpazeye sahip olacak.

    Burada konudan uzaklaşmak istemem ancak sizleri gelecekte KOL için sunabileceğimiz yenilikler hakkında bilgilendirmekten duyduğum heyecanı dile getirmeliyim. Umarım tüm oyuncularımız Chapter 8 ve planladığımız etkinliklerden keyif alır!



    (Korlash @ Mar 12 2010, 02:37 AM) *

    Merhaba Sovalyeler,

    Bu hafta secilen 3 soru ve cevaplari asagidadir:

    1. Nation Transfer Scrolunu nezaman geri getirmeyi düşünüorsunuz?

    Bu soru enterasan oldu cunku Nation Transfer Scroll bu aksamki patch sonrasinda kullanimda olacak. Sadece Nation Transfer degil PUSa yeni bir esya daha eklenecek: Familiar Name Change scroll!

    Ayrica Karakter Seal Scrolun( Karakteri yuzuge aktarma) sizlerin kulanimina tekrar sunulabilmesi icin calismalar yapmaktayiz. Karakter Seal Scrolun kullanimda olmasinin yarattigi bir olumsuzluk, hacklenen hesaplarin ve karakterlerin baska hesaplara tasinmasinda kullanilmasiydi. Yeni yapilacak uygulama ile bu sorunu tamamen ortadan kaldirmayi amacliyoruz. Gerekli duzenlemeler yapildiktan sonra Karakter Seal Scroll, Nisan ayinda sizlerin kullanimda olacaktir

    2. Neden Türkler için bir müşteri hizmeti hazırlanmıyor acaba ? Oyunun neredeyse tamamı türk şuanda ve müşteri hizmetinden hiçbir şekilde faydalanamıyoruz. Cevaplarsanız çok sevinirim. Teşekkürler...

    Aslinda Turkce Musteri Hizmetleri destek birimimiz mevcut. Bir yapimci olarak hedeflerimden bir tanesi de Turkce Hizmet servisimizi artirmaktir. Oyuncularimizin buyuk cogunlugu Turk oldugu icin, Ingilizce oldugu gibi Turkce destek de verilmelidir. Turkce musteri hizmetleri destegi verdigimiz sizlere henuz duyurulmamistir ancak oyunla ilgili soru ve sorunlariniz varsa ve Ingilizce yazmak istemiyorsaniz lutfen Turkce olarak gonderiniz!

    3. Oyuna yeni aktiviteler, yeni silahlar vs vs. geleceği söylentileri dolaşıyor. Bunlar ne derece doğrudur. eğer doğru ise ne gibi yenilikler gelecek?

    Bu soruyu sevdim cunku oyuna yenilikler getirebilmek benim de hirsli oldugum bir konu. Bir yapimci olarak ilk hedefim gelisim departmani ile calisarak, yenilikler eklemeden once eski aksakliklari gidermek (Juraid Mountain, Level 70 questi gibi.) Oyundaki buglari duzelttikten sonra daha heyecan verici yenilikleri sizlere sunacagiz. Tasarlamis oldugumuz cok sayida yenilik var ancak uygulamaya koymak icin uygun zamani beklemekteyiz.

    Ilerleyen zamanlarda Christmas veya Sukran Gununde gordugunuz tarzda etkinlikler devam edecektir. Eger hersey planladigimiz gibi giderse butun oyuncularimizin hosuna gidecek bir patch yapacagiz. Ayrica Turk oyuncularimizin ilgisini cekecek (diger oyuncular tarafindan da begenilecek) bazi ozel icerikli yenilikler yapilacaktir. 2010 yilinin oyun tarihinde problemlerin ,buglarin cozulecegi,yeniliklerin getirilecegi bir yil olacagina gercekten inaniyorum.



    (_Deniz_ @ Apr 8 2010, 04:05 AM) *

    Arkadaslar yine Athenrye'in konusuna göz gezdiriyordum, bizi ilgilendirecek şeyler var kısa kısa bahsetmek gerekirse:

    - Rapor etme seceneği çok kişinin merak ettiği bir şey burada da bu bildirilen raporlarla ilgili banlama yapılıp yapılmadıgı sorulmuş, GM de önceden kendisinin bu konuyla ilgilenmediğini söylemiş ama Linus'tan aldıgı son habere göre rapor etme seceneği değişmiş, buna göre seçilen güvenilir oyuncular kullanacakmış. Kimler seçilecek kriter nedir şu anda bilmiyorum, demiş ama Linus sececekmiş bunları anladıgım kadarıyla.

    -Bu seçilmiş kişler açıklanacak mı diye sorulmuş, malum k0xperler GM listesi gibi bunlarıda kaydederler diye Athenrye'da bu kişilerin saklı tutulacagını k0xperlerin onlardan kaçmasından cok, bu kişileri saldırılardan korumak için oldugunu söylemiş. Bu oyuncular sivil polis gibi olacak demiş laugh.gif Eger kendileri acıklarlarsa bu onların problemi ama sanıyorum açıklamamaları bir kriter olacak demiş.

    - Oyuna yeni eglenceler ekliyeceğinize oynanabilir hale getirmeniz daha önemli değil mi diye sormuşlar, GM de evet biz de Mgame'e masalarının üstünde biriken hata ve bugları fixleyene kadar bize yeni birşey eklemeyin diye son toplantıda söyledik demiş. Ama bizi dinleyecekler mi göreceğiz demiş.

    -Af olacak mı diye sormuşlar GM'de NO. demiş.

    - CSS için Nisan sonlarına dogru denildi diye sorulmuş, GM'de şu anda kesin bir tarih veremeyiz suistimal edilmesine sebep olabilecek hiç bir açık kalmasın diye güvenlik testleriyle ugrasıyoruz demiş.

    - Multi-client ban sebeb mi diye sorulmuş, GM evet bu değişmedi ve ben her gün yuzlerce kişiyi, IP taramaları sırasında multi-client kullanan k0xperleri banlıyorum demiş.

    -Stun hack ne zaman fixlenecek diye sorulmuş, GM'de aslında bitmek üzere olan bir patch oldugunu ama gem bugının ortaya cıkmasıyla bunun ertelendiğini en kısa zamanda bir patchle biteceğini sırasıyla okçuların PS ve CS skillerinin de server side'a alınacagını söylemiş, sponrada sırasıyla diğer okçu skilleri ve mage skilleri server side alınacak demiş.

    - Server side'a alınınca artık suistimal olmayacak mı diye sorulmuş, GM'de hayır bunun geri dönüşü yok k0xp bu skili artık suistimal edemez demiş.

    - Butun skiller server side'a alınsa daha iyi olmaz mı diye sorulmuş, GM'de bunun sanıldıgından cok daha zor bir iş oldugunu, bu sebeple su anda öncelikli skillerin server side'a atılacagını söylemiş.

    - Oyuncuları kaçırmamak ve hileyi önlemek için K2'nini neler planladıgını sormuşlar, GM'de Korlash ve Linus'la yaptıgı son toplantıda açıklamasına izin verilen şu yenilikler oldugunu söylemiş:
    -PUS'un güncellenmesi
    -Yeni Weapons/Armor/Itemler
    -Yeni Cospre Itemler
    -Yeni Pet içeriği
    -Football ve balık tutma minigames
    -Oyuniçi hile rapor fonksiyonu
    -Yaygın suistimal edilen skillerin server-side'a alınması
    -Hileyi önlemek için yeni güvenlik fonksiyonlarının uygulanması
    -APR'nin rafine edilmesi




    (_Deniz_ @ Apr 1 2010, 02:37 AM) *

    Arkadaşlar GM soru soran bir arkadasın konusunda bazı merak edilen sorulara cevaplar vermiş. Ben önemli kısımlarından bahsedeğim:

    - İlk party DDoS ataklarında yapan kişi fidye istemek için yapmış ve FBI'ın olaya el koymasıyla da sorun hallolmuş
    Bu ikinci partyde fidye yokmuş, K2 ye kızan oyunu çöktürmek isteyen birileri yapıyormuş.

    - Oyuncuların yapacakları bir şey olmadıgını sadece sabırlı olmaları gerektiğini. K2'nini gereken bütün işlemleri ve önlemleri aldıgını, şuç unsuru kısmı dahil, söylüyor. Bu atakları filtrelemek için 2. bir şirketi daha kiraladıklarını, kötü trafiği iyi trafikten ayırd etmek için.
    Ve GM oyunculardan özellikle sakin olmalarını rica etmiş, yapılması gereken her şeyin yapıldıgını ve önlemlerin alınıp sorunun halledilmeye çalışıldıgını söylemiş.

    - Bu intikam almak isteyenlerin iyi bir sebebi olabilir mi diye soruya da tabiki bizim banladıgımız bir sürü GB satıcısı, illegal item satıcısı hacker var demiş ama kişi suç işlemek istiyorsa haklı göstermek için buna bir kılıf bulur demiş.

    - Premiumlara geri ödeme soruldugunda da bunu zamana bırakalım demiş. Yani önce DDoSingi bitirelim sonra sırayla çaresine bakarız demek istemiş.




    HAZIRLANAN OYUN İÇİ RAPOR İLETME FONKSİYONU İLE İLGİLİ

    Bize rapor etme fonksiyonu ile ilgili bilgi verebilir misiniz,yoksa hilekarlar buna da bir cozum bulmasın diye simdiden sessizce beklemeli miyiz?Otomatik bir tarama mı gerceklestirecek ya da gelen raporlara gore 7/24 kisisel olarak mı taranacak hesaplar? Eger otomatikse bu da bir nevi APR fonksiyonu seklinde mi?

    Bu konuyla ilgili detay bilgi veremiyorum iki sebebi var..ilki bu uygulamanın tam anlamıyla nasıl calısacagını bilemiyorum cunki gelisim surecinde bulunmadım..İkincisi ise guvenlik sebeplerinden dolayı bu anlamda teknik bilgi veremiyoruz. En azından soyleyebilecegim şey butun raporların databasee dogrudan gitmesi gerekliligi ki bu sekilde gozden gecirilip ona gore hareket edilebilsin..Bir sure boyunca bu konu ile ilgili teknik detaylar gizli kalmalı..

    Uzerinde oynama yapılan bir fikirle ilgili soyledigine istinaden soruyorum : Gonderilecek raporların yasal olacagını nereden biliyorsunuz? Ornegin diyelim ki pvp bolgesinde birisini surekli olduruyorsun ve senin hilekar oldugunu dusunup seni rapor ediyorlar bu oyun ici fonksiyonla,bu durumda yeteneklerin sınırlanacak mı,engellenecek mi ve bu yuzden pvp de sorun yasayacak mısın? ( Biliyorum sadece bir teori ama bu gibi seylerin de dusunulup dusunulmedigini merak ediyorum )

    Su an raporları kimlerin yapabilecegi ile ilgili yolları tespit etmekle ugrasıyoruz. Sanıyorum daha onceki gibi yuksek seviye klanların baskanları ve kralın raporlama yapabilmesi mumkun olacak,ama bunun genis anlamda oyuncular icin kullanıslı olması zor.Yetenek sınırlaması yapan raporlama test surecinde sadece GM kaynaklı raporlar icin mumkun olmustu normal karakterlerin boyle bir raporlama opsiyonu olmayacak..Butun raporlama metodu ve raporlanan oyuncularda sonuclarında olusacak etkileri uzerinde hala dusunulup kurcalamalar yapılıyor..

    Herkesin bu hilekar raporlama fonksiyonunu kullanabilmesi bence iyi bir fikir degil.. Ben boyle dusunuyorum En azından 2 yıldır KO oynayan oyuncuların bu opsiyonu kullanabilmeleri gerekir.. Krallar ve ust klan yoneticileri iyi bir fikir degil..Zaten biliyoruz bircok kral ahlaksız ve sadece kendi iyi arkadaslarına yardım ediyor. Bazı ust klan oyuncuları ise sıralamadalar cunki CZ de vs.NP tansferi yaparak o yere gelmis durumdalar.. Eger bu raporlama fonksiyonunu herkese acık sekilde sunarsanız her saat binlerce raporla bogusursunuz ki bununda buyuk kısmı sahte,yanlıs rapor olur..


    Oyun ici rapor fonksiyonu ile ilgili olarak Athenrye'nin Ask A Gm bolumunde verdigi yanıtlardan derlenerek tercume edilmistir..Umarım yeterli bilgiye ulasmanıza bir katkısı olur..

    Dogal olarak.. Gayri mesru raporlamalar,ahlaksız krallar,illegal aktivitede bulunan klan baskanları veya gold farmerlar tarafından flood seklinde yapılacak sahte raporlamalarla ilgili olarak bircok faktoru dikkate alıyoruz Bir karara varmadan once bircok hususta dusunmek gerekir..Ornegin Premium alanlara acık olması dusunulmustu ama hilekarlar ve gold farmerlar da Premium alıyorlar,bu anlamda bu tek basına yeterli ve gecerli bir olcut degil mesela Onerilen en populer sartlardan biri de bu raporlama fonksiyonunu karakterleri ile ilgili hicbir olumsuz seyle iliksisi olmayan en az iki yıllık oyunculara mumkun kılmak.

    Kontrol edilmesi gereken raporlanmıs kullanıcı isimlerinin yıgınlanacagı bir database,yeterli GM yoksa ne ise yarayacak?...

    Daha onceki cevaplarımda bu liste ile ilgili sorumlu bir GM olacagından ya da bu listenin ne sekilde ele alınacagından bahsetmedim..Her ne kadar bu fonksiyonun yetersizligi seklinde ortaya cıkabilecek durumlara karsı olan hassasiyetinizi simdiden anlasam da lutfen aklınızda bulundurun ki zaten halihazırda su an oyuncuların bu konuyla ilgili akıllarından gecen hemen hemen butun sorular teknik ekibimiz tarafından gelistirme surecinde dusunulup tartısılıyor..

    Bu raporlama nasıl calısacak,daha onceden oldugu gibi raporlanan kisilerin uzerinde yine REPORTED SUBJECT vs seklinde ibareler gorunecek mi?

    Daha once de soyledigim gibi hala gelistirme asamasında oldugu icin isleyisi hakkında net bilgi veremiyorum. Test surecinde gorduklerime gore bu fonksiyonun kendini ne sekilde belli edecegi onemli olcude degisiklik gosterebilir..Bunun daha once oyunda kullanıldıgı sekilde raporlanan kisi uzerinde bir yazı seklinde belirip beliremeyecegini bilmiyorum. Bu özel hususla ilgili Mgame ile aramızda biraz sorun yasadık..Korlash yeni oyun ici raporlama fonksiyonunu tasarlayıp oyuna dahil edilebilecek sekilde hazır olarak Mgame*********e resmen gumus tepsi uzerinde gonderdi*********Yapmaları gereken tek sey onaylamak,NOAH systems e gondermek ve oyuna patch ile dahil etmekti*********2 ay sonra çalışmayan eski hile raporlama fonksiyonunu etkin hale getirdiler ve gorunen oydu ki onlara gonderilen raporlama fonksiyonunun dokumanlarını ********* kaybetmislerdi *********.Biraz hatırı sayılır guclu sozler sayesinde bir sonraki seferde dogru sekilde yapacaklarını soylediler... Peki ne oldu?Yine aynı seyi yaptılar,bu sefer anlamayacagımızı umarak*********Bu da bizi bugune dek getirdi,buyuk sıkıntılarla hazırlanarak oyuna entegre edilmeye neredeyse hazır bir raporlama fonksiyonunun gelistirilmesi noktasına*********


    Kisileri tam olarak nasıl raporlayabilecegimiz konusuna ilave olarak,raporladıgımız kisilerle ilgili raporlarımıza notlar ekleyemeyecek miyiz?.. Eger not ekleyebileceksek,birini suradan su kadar dolar verip item satın aldı seklinde ( linkini koyarak ) raporlamak dogru,gecerli olur mu?


    Raporlama fonksiyonunda gordugum not ekleyebileceginiz kısımla ilgili olarak kullanıcıyı ne sebeple raporladıgınızla ilgili bir fo.rm kısmı mevcut,ornegin 3.parti hi.le pr.ogramı kullanımı,NP transfer, bug istismarı veya diger supheli durumlar seklinde..

    Adından da anlasılacagı uzere bu oyun ici bir raporlama fonksiyonu olacak.Bu sadece oyun icinde tespit ettiginiz yasal olmayan aktiviteleri raporlama icin kullanacagınız bir fonksiyon olacak,oyun dısındaki herhangi bir yerle ilgili olarak degil.

    Boyle durumlarda ben kullanıcılardan kibarca forumlarda ortaya cıkan karakter satısı veya diger illegal seylerle ilgili olarak raporlama yapma amacıyla bu fonksiyonu kullanmamalarını isteyecegim..

    Boyle seyler icin lutfen ya musteri hizmetlerine ticket gonderin ya da oyun icinden bir GM e ulasmaya calısın..Zaten bir anlamda suphe de etmiyor degilim hani kullanıcılara eger kendi rapor notlarını yazma izini versek eminim kufur vs duygu ifade eden kelimeler,bagırıp cagırma veya musteri hizmetlerine yolladıkları ticket numaralarına kadar alakasız ne varsa yazarlardı isleri kendilerince hızlandırmak icin. Tek umdugum raporlama fonksiyonunu yanlıs kullanan veya istismar etmek isteyeceklerle ilgili olarak anında gerekli seyin yapılabilmesini saglayacak olcutler olacaktır..



    Bug Suistimali Yapan Oyuncuların Akıbeti

    Athenrye GM'e sorunda cevaplamış kısaca söylemek gerekirse; masum oyuncuların aldıgı itemler ne olacak diye sorulan soruya, trade ve merchantları buna engel olmak için yaptıklarını ama, çoktan satın almış olanlar ise illegal item satın alanlara yapılan gibi muamele edileceğini, yani silineceğini söylemiş.

    Diğer soruda ise illegal oyuncunun sattıgı için karda oldugu ama satın alan masum köylünün itenmini kaybettiği ve bunun haksızlık oldugu sorulmuş;
    Athenrye'de cevapta suistimal eden oyuncu banlanacaktır. Biz butün hareketleri izliyebiliyoruz, oyuncunun inventorysine giren bir item için yaratıktan mı düştüğü, çöpe mi atıldıgı, upgrade mi edildiği, trade mi edildiği, satıldıgımı yada oyuncuların innleri arasında dolaştıgı mı belli demiş. Ve verilen zaman aralıgı içinde item yada gem, aksesuar, yada weapon ların listesinin çıkarılması bizim için hiç te zor değil demiş.
    Bu suistimalleri yapanlar kendilerini hiçte zeki zannetmesinler.
    En çok suistimal edenlere banlar atıldı ve gelecekte atılmaya devam edecek, demiş.


    GEM BUG'I

    (_Deniz_ @ Mar 19 2010, 08:50 PM) *

    GM Athenrye kısaca şöyle demiş: Chaotic generatörde yapılan bugın farkındayız, ve çoktan halledildi. En kısa zamanda bir çözüm bulacağız. Oyundaki item ve maddelerin gelir/gider lerini izleyebilmekteyiz, bu demektir ki çok kolay bir şekilde butun hesapları buyuk miktarlarda gem ve diğer şeyler alıp almadıgı konusunda i izleyebiliriz. (Gerçekten de nereden geldi, ne zaman geldi, kime gitti, kaça gitti gibi her şeyi bir anda izliyebiliyorlar/mod. ) Her kim teşebbüs etti ve yaptıysa onlar hakkında item silme ve banları bekliyoruz.



    GOLD BAR DUPESİ
    (venus19 @ Mar 17 2010, 05:47 AM) *

    Son zamanlarda GM Atherye, soru soranlar her türlü uyarısına ragmen eski sayfaları okumadıgı için olsa gerek sorulan soruların cogunu tekrar tekrar yanıtlıyordu, yeni bir şey yoktu. Orijinal bir iki soru var onları çevirmeye çalıştım.
    Athenrye der ki;

    @TyraeI
    Ekonomideki son suistimaller GB fiyatlarının düşmesine yol açtı. Son para silme olayı gibi zarar verici bir olaydan yasal oyuncuları koruyacak herhangi bir mantıklı çözüm var mıdır? Oyunda problemi çıkaran illegal oyuncuları hedefleyen ve umarız yasal oyuncuların birikimlerini koruyan, bu çözümü ne kadar kısa zamanda umud edebiliriz?

    Serverlar arasındaki yapılan bir miktar suistimalin farkındayız, gerçi çoğunlukla Ionia ve Kronosta görüldü. Ofiste geliştirdiğimiz yeni bazı cihazlarımız sayesinde ekonominin ve item/GB mevcudunun çeşitli yönlerini izliyebiliyoruz. Gerçekleştirdiğimiz mevcut eylem planı şöyle ki, suistimalin sebebini tanımlamak, onu isole etmek, ve bu illegal itemleri ve oyuncuları oyundan uzaklaştırmak. Bu çoktan, pek çok hesabın banlanması ve yuzlerce degerli itemin yanısıra yüzlerce gold barın silinmesini saglamıştır. Önceki para silinmesi olayı kısa süre içinde suistimalin çok yaygın bir hal almasındandı, bu geniş ölçekli eylemin yapılması gerekiyordu.
    Şu anda bu tehditle eskisinden cok daha cerrahi bir yolla başedebilecek durumdayız.




    (venus19 @ Mar 17 2010, 07:06 AM) *

    GMler hakkında merak edilen bazı soruları cevaplamış.

    Atherye der ki;
    @BladKO
    I read in some other posts, that you can't access as a GM to the game, if you're not inside K2 buildings. So my questions is, how the overseas GMs can access as a GM to the game? Are there other K2 buildings around the world? If that's the case, can we know where?
    GMs are able to access the game from K2/G1 offices; aka our internal network lines with authorized user access only. We have more than one corporate office and they are located at various points around the world, not just in the USA. However, the reason I have always referred to the overseas offices as 'Overseas' rather than by a specific location is because I'm not at full liberty (or even feel comfortable) pointing out exactly where those offices are established.

    @BladKO
    Başka postlarınızda okudum K2 binasının içinde değilseniz GM olarak giremezsiniz. Peki denizaşırı Gmler nasıl giriyor? Dünyada başka K2 binaları var mı? Nerelerdeler öğrenebilirmiyiz ?

    GMler K2/G1 ofislerinden oyuna girebilirler, diğer bir deyişle sadece bizim internet agımızdan yetkili kullanıcı olarak girebilir. Dünyada bir den fazla yerde ofislerimiz var. Ben genelde bunlar için denizaşırı tabirini kullanıyorum, nerelerde oldugunu acıklamaya yetkim yok.
    ----------------------------------------------------------------------

    How many GMs are there at the moment?
    Not enough, if you ask me. At the bare minimum, we make sure there is always at least one GM in office at any given time. Generally speaking there are at least three GMs regularly active around the US offices and at least five overseas at any given time. We used to have a lot more, but 'restructuring' and other situations resulted in our staff becoming... streamlined, so to speak. For instance, we used to have seven or eight US GMs.

    Şu anda kaç GM var?

    Bana sorarsanız yeterli sayıda değil. En az seviyede, günün herhangi bir zamanında ofiste en az bir GM online olmasına dikkat ediyoruz. Amerika ofisinde en az 3 GM aktif ve denizaşırı 5 GM. Daha önce cok daha fazlaydı ama , yeniden yapılanma sonucu personerl elverişli hale getirildi. Örneğin daha önce 7-8 GMmimiz vardı.
    ---------------------------------------------------------------------
    What are their names (In game names of course)
    Familiar faces you'll see on the US side of things are Korlash, Aleenia, and myself; Athenrye.

    İsimleri nelerdir?
    Tanıdıgınız yuzler, Korlash, Aleenia ve bendeniz Athenrye.
    ---------------------------------------------------------------------

    What are the servers they pay more attention.
    We monitor the servers as much as we can and, since we no longer have specific servers per GM, we all bounce around all servers. However, some of us still hold a bit of affection for our old servers. I like to haunt Carnac West, Ares, and Olympia fairly frequently while Aleenia tends to poke in on Ionia. Regardless, we do not play favorites and tend to all servers as the need arises. I do miss the days of having a server to call my own, however. It was rather nice that the players of a given server could say 'Yeah, that's our GM' and vice versa. It was also a lot easier to establish rapports with players to figure out who was honest and who were frequent trouble makers.

    Hangi serverlara daha çok bakıyorlar ?

    Bizler her bir GM için özel bir server olmamasından dolayı, serverları mümkün oldugunca izliyoruz, bir serverdan diğerine zıplıyoruz. Bazılarımız eski serverlarımıza birazcık daha fazla ilgi duyuyoruz. Ben C.West, Ares ve Olympia'dadaha fazla takıldıgım gibi, Aleenia 'da Ionia ya ugramaya meyilli. Sadece kendime ait serverim oldugu günleri özlüyorum, gerçi. Oyuncuların 'evet bu bizim GM' demesi güzeldi. (Bence de güzeldi, bizim GMmimiz de Athenrye idi çünkü biggrin.gif ) Ayrıca böyle oyuncuların arasında kimler dürüst kimler çoklukla sorun çıkarıcı diye bir anlaşma saglıyabiliyordunuz. Ah eski güzel günler !
    -----------------------------------------------------------------------
    @setaside
    Do the overseas GM's have the ability to scan accounts and ban people?
    Yes, the Overseas GMs have the same abilities as the US GMs. Though I have noticed they tend to be more reluctant in flexing those powers due to uncertainty in some cases.

    @setaside
    Denizaşırı GMler hesapları tarama ve banlama yeteneğine sahip mi?

    Evet, denizaşırı GMler USKO GMlerle aynı yeteneklere sahipler. Gerçi bazı durumlardaki belirsizlikler sebebiyle güçlerini esnetmek konusunda daha gönülsüz olduklarını farkettim.



    BOSS EVENTLER HAKKINDA

    (venus19 @ Mar 17 2010, 07:06 AM) *

    GMler hakkında merak edilen bazı soruları cevaplamış.
    Atherye der ki;
    Bu gun boss event vardı ve hilecilerce yönetildi. Bu nasıl mümkün olur etrafta boss spawn eden online bir GM varken?

    Iki çeşit Gm event vardır. macro event ve live event macro event demek Otomatik bir fonksiyonu Gm çalıştırır, ve bosslar kendileri spawn olurlar, anonslar oto olur Gmin orada oturup beklemesine gerek yoktur.
    macro çalışırken GM müdahale edemez eger ederse resetlemesi gerekir.
    L.ve eventlerse, GM alanda dolaşır bossları spawn eder. GM evente odaklanmak zorundadır buyuzden herzaman PMleri cevaplayamaya veya oyuncuları izleyemeyebilir. Event GMin tam dikkatini gerektirir. Eger 2. bir GM online olabilse mükemmel olur, birisi eventi gerçekleştiriken diğeri hilecilerle ilgilenir, ama işin p.ersonel boyutu çogunlukla buna izin vermez. Özellikle de bir çok server da aynı anda bu eventler yapılıyorsa.
    -------------------------------------------------
    We had a boss event earlier today, and it was overrun by cheaters. How is it possible they are running around when a GM is online and nearby spawning bosses?
    There are two kinds of GM-run events; acro Events and Live Events. acro events mean that there is an automated function that the GM turns on and lets run its course; this automatically spawns bosses, makes announcements, and performs the other various functions of the event without the GM necessarily having to sit there and do it him/herself. However, while the macro is running, the GM cannot perform any other actions as doing so would interrupt the macro and require restarting it from the beginning.

    Live Events are when a GM personally hops around an area spawning bosses and performing the event. It may be pre-written or on the fly. Regardless, the GM has to focus on the event itself and does not always have the availability to reply to PMs or monitor the users. Events require a GM's full attention at the exclusion of other actions. It would be best if we could have two GMs online during events; one to run the event and one to play interference against cheaters, but given our staff sizes, that simply is not possible most of the time. Especially when we are running an event across multiple servers simultaneously.



    (_Deniz_ @ Apr 13 2010, 10:17 PM) *

    Yine kısa notlar arkadaslar:

    - IP taramaları sırasında aynı IP yi paylaşan 2 farklı PC'den aynı zamanlarda oynayan arkadas ta banlanır mı diye sorulmuş, GM'de biz bu taramalarda sadece IP'ye bakmıyoruz demiş. Aile, net cafe, kütüphane, yurt gibi coklu kullanımları da göz önünde bulunduruyoruz demiş. (Yani Aynı IPde olsa farklı PClerse sorun yok )

    - Korlash dememiş miydi gelecek patchle klan liste bugı, stun hack fixlenecek diye, bu ****ç herseyi çözdü mü diye sorulmuş, GM'de gelecek patch derken önümüzdeki ayda gelmesi planlanan bir çok patch var onları kastettik demiş. Bu gelen patchle bahar eventleri, rapor seceneğinin arayuzunun değiştirilmesi, merchant bozmaların fixlenmesi ve APR'nin rafinesi gerçekleşti demiş.
    Stun hack içinse ben kendim de sahsen 2 günlük bir işin neden Mgame'ce bu kadar uzun sürdüğünü merak ediyorum demiş.

    - Kimchi ve Meat dumpling ne yapıyor diye sormuşlar, oda hiç bir ipucu yok demiş, çünkü Mgame bize patchle ilgili notlar yollamıyor demiş. Kullanırkende bir değişiklik farketmedim kesfeder etmez size de bildiririm demiş.

    - Chapter 3 ye kaydolanlara gelen KOL team mektup bugını sormuşlar, oda fix için Mgame'e bildirdikilerini neyin buna sebep oldugunu bulamadıklarını söylemiş.

    - Linus, K2'de çalışan bir Koreli oldugunu söylemiş ve Chaos patchteki dil Koreceymiş. Madem Mgame yavastan alıyor o kişi size yardım edemez mi diye sorulmuş, GM'de iyi Korecesi olan biri oldugunu bilmiyorum burada ve ayrıca biz yayımcılar 2ci agızdan bilgi almak zorunda değiliz. Amerika/Kore itibat görevlisi bize patch notlarını iletmek durumunda, biz oyuna girip keşfetmek zorunda olmamalıyız demiş.

    - Armor/weapon enchant Sc leri merchanta koyamıyorum diye sormuş, GM'de bu yeni patchle ilgili böyle bir açıklama gelmedi ben ilgili irtibat görevlisine sorayım 1 haftaya cevap gelir yada hiç gelmez demiş

    - Mezarlıktaki death knightla ilgili sormuşlar GM'de bizim bilgimiz dışında MGame'ce yapılmıuş bir şey demiş. Linus'lu soruya bakın bununla ilgili olarak demiş.

    - Warriror 80 skili ve priest yuksek lvl skill efectlerinin 1816 ile değiştiği sorulmuş, GM'de patch notlarımız yok bunu ya belirli bir amaç için yaptılar, ya da bu bir hata, başka efectleri kullanıyor bu skiller demiş.

    - K2'nin Mgame'le ilişkisi nasıl diye sorulmuş, GM'de geçmişte sorunluydu 2 sebepten dolayı birincisi iletişimsizlik, ikinciside Mgame'in eger bir oyun yeterince kar getiriyorsa bizim rapor ettğimiz diğer konuları önemsemiyor olmasındandı demiş. Bu şirket olarak Mgame'den değil oradaki bazı çalışanlardan kaynaklandıgını ama işlerin Linus'un Kore'ye gitmesiyle buyuk ölçüde değiştiğini, iletişimin vs iyileştiğini bazı sorunların yine de olsa da durumun cok daha iyi oldugnu söylüyor. Kendisinin gözlemlerine göre Mgame ve NOAH takilerin biraz duyumsamaz olduklarını mesela PS ve CS nin 1 ay önce server side'a alınması gerektiğini, Mgame'in yapacagız dediklerini ama hala yapmadıklarını.
    Bu son merchant hackle ilgili olayı test etiklerini ve bir raporla Mgame'e ilettiklerini ve bir suistimal değil bir k0xp programı ile 'dolandırıcılık' oldugunu rapor ettiklerini ama NOAH'ta otorite konumundaki bir yaşlı aslanın butün bu oyunu düzeltme çabalarını engellediğini vs yazmış :S




    (_Deniz_ @ Apr 13 2010, 11:08 PM) *

    Devam ediyoruz kısa kısa notlara:

    - Rapor seceneğiyle ilgili nasıl kullanmalıyız diye sormuşlar, k0xperleri hergun tekrar tekrar mı rapor etmeliyiz bir kere rapor etmek yeterli mi diye, GM'de rapor edilen hakkında kaç ayrı kişiden, kaç rapor oldugu ve rapor edenin adı ve kaç kişiyi rapor ettiği listeleniyor demiş. Aynı kişiyi tekrar rapor etmenin bir sakıncası olmasa da oturup aynı kişiyi spamm rapor etmenin bir anlamı yok demiş. Ayrıca bir kişiyi günde bir kere rapor etmekte yeterli demiş.

    - Felankor katına +75 lvl uygulaması getirilemez mi, 50 lvl kxperler gelip kesiyor demiş. GM'de lvl sınırlaması dogru olmaz ama ben toplantıda önereceğim bakalım diğerleri ne diyecek demiş.

    - Kimchi ve Meat damplingle ilgili soruya , nihayet patch notları geldi, Maet dampling NP, Kimchi de Exp artışı yapıyormuş demiş.

    - Bir arkadası butun NPsini madalya yapmış ve bunlar silinmiş ve bu oyuncu oyunu bırakmış ve soruyor madem yasal değildi uyarı olması gerekmez miydi diye, GM'de suistimal sebebiyle madalyalar benden önce oyundan cıkarıldı bu herkesce bilinen bir şey başka anonsa gerek yok demiş. Son bugda NPC leri belirlerken bir bug olarak tekrar acılmıştı bizde temizledik demiş, çünkü bu madalyalar hala illegal item demiş.

    - Oyununuzu mahveden meshur k0xp şirketini neden dava etmiyorsunuz diye sorulmuş, GM'de öncelikle bu şirket ABD'de değil demiş. Ve özellikle cyber suçlarda durum daha da zor demiş başka ülkelerdeki şirketleri dave etmekte. Ayrıca bu meshur k0xp şirketi sadece KO değil, yarım düzine daha oyun için de BOT (k0xp) programı üretmekteler, butün bu oyunlar da yasal hakka sahipler dava acmak için, ama bu iş hem zor hemde cok pahalı demiş.

    - Forumda server durumları diye bir bölüm açacak mısınız denmiş, GM'de hayır, forumu cok az sayıda oyuncu her iki taraftada (TR ve ENG ) kullanıyor, ama yeni mevcut sitemizle değiştirilecek olan yeni sitemizde sanıyorum bu olacak, Korlash meyilli demiş.

    - CSS PUS'ta satılmıyor n'apabilirim diyen birine, oyun içinde bulursanız pahalı da olsa çalışıyor demiş, kısa sürede çözüm için başka bir ID acın ve onu kasın demiş.

    - Skiller en basta server-side'daydı da sonradan client-side'a alındı gibi geliyor bana diyene GM, bana da öyle geliyor ama Korlash (en eski GMlerden ) skillerin hep client side'da oldugunu söyledi. Sebebine gelince bilmiyorum sebebi ama serverların gerilimini azaltmak için cok daha masum zamanlarda böyle üretilmiş olabilir demiş.

    - Skilleri server-side'a alınca lag olacak mı diye sorulmuş GM'de skillerde lag anlamında bir değişiklik farketmediğini (sanıyorum test serverinden bahsediyor) ama butün skilleri alınca belki bir lag olabilceğinden bahsediyor.

    - Sadece meraktan soruyorum bu sorular 50 sayfa olmuş 100 sayfa olunca ne yapacaksınız demişler, GM'de 100 sayfa olan konular oto olarak kapanıyor, mod arkadslardan önemli soruları ayırmalarını da isteyemem zaten cok mesguller, böyle gidecek, 100 sayfa olunca yeni konu acarım demiş. Eger sitede SSS yaparsak veya Wiki KOL için de kullanılabilir demiş.



    CHARACTER SEAL SCROLL HAKKINDA:

    '_Deniz_' date='Apr 15 2010, 09:48 PM' post='403916'
    Linus bugün yazmış, bunu kapı dısına cıkarmak için ben ve Korlash üstünde cok çalışıyoruz. Hackerlarca hackledikleri charı bununla hiç bir şekilde suistimal edememesi için. Bu şekliyle kişiler kullanıyordu, bizde para kazanıyorduk ama oyun ve oyuncular için iyi değildi diye kaldırdık. Kaldırılması berbat ama çok daha güvenli bir şekilde olmadıkça geri gelmesini istemiyoruz.
    'Linus' post='1631956' date='Apr 15 2010, 02:58 PM'
    ------------------------------------
    Just kidding. Korlash and I are working pretty on hard on getting this out the door. The trick is doing so in a way that can't be abused by anyone who has access to an account that might not be theirs. The reason we took it out in the first place is because people were using it in ways that, while it made us money, was not good for the game or the players. It sucked to have to disable it for everyone, but we don't want it come back unless it does so in a more secure way.



    KORLASH'IN CEVAPLARI - 5

    (Korlash @ Apr 16 2010, 11:58 AM) *

    Online GM sayisindaki eksiklik

    Pek çok oyuncunun ,oyunda herhangi bir GM ile bağlantı kuradamdığından ötürü bir yakarış içerisinde olduğunun farkındayım. Önceleri, oyuncular GMlere oyun için kişisel mesaj yöntemi kullanma yöntemiyle hilecileri bildirmekte ya da diğer sorunlar hakkında sohbet etmekteydi. Çok yakın bir zamanda, Hile rapor sistemini bir oyun içi fonksiyon ile destekliyor olacağız. Bu fonksiyon tamamen hazır olduğunda, sistemi izleyen çalışanlarımız olacak ve sistemden hile raporlarını denetleyecekler.

    Ayrıca hilecileri oyundan tamamen silmek için daha etkili yollar da araştırmaktayız. Bu yöntemlerden biri Data analizidir. Oyundaki açıkları istismar eden hilecileri kolayca ve etkili bir biçimde tespit edebileceğiz. (NP transferi yapanlar gibi). Zaten NP analizine başladık ve günlük verileri kullanarak tespit ettiğimiz hesaplara gereken işlemleri yapıyoruz.

    Genel sohbet gibi bir hizmeti, geniş çaplı bir temelde sağlamamıza yetecek kaynağı ne yazık ki sağlayamıyoruz. Resmi forumları kullanarak düşüncelerinizi paylaşmanızı öneriyoruz. Şu anda, forumları dikkatli bir şekilde her gün takip eden çalışanlarımız var.

    Müşteri Memnuniyeti ********* KOL müşteri memnuniyetini önemsemiyor.

    Bunun gerçekleri yansıtmadığını düşünüyorum. Oyunla ilgilenmek, envanterlerden kuraldışı eşyaları silmek , hile rapor sistemi oluşturmak ve data analizi sistemini inşaa etmek legal oyuncularımıza yardımcı olmak için attığımız adımlardır. Ancak, KOL nihai müşteri memnuniyeti sağlamak için MGAME/NOAH ve GamersFirst ile sağlam bir işbirliğine ihtiyaç duyar. Kötüye kullanılabilecek oyun açıklarını düzeltmesi için yapımcıları zorlamaktayız ancak bu süreç umduğumdan daha fazla zaman alıyor. Yapımcıların eninde sonunda sorunları aşacağından ve KOL un ihtiyaç duyduğu gelişim seviyesini sağlayacağından eminim.

    Ancak, yapımcıları savunmak gerekirse, onların da en son ekonomik istismarları araştırıp düzeltmek için hatırı sayılır zaman harcadığını belirtmek gerekir. Eğer dupe metodu gerçekleşmeseydi, yapımcılar değerli zamanlarını oyundaki diğer sorunları düzeltmekte kullanabilirlerdi. Şu an itibariyle, çok ilginç bir wall hack durumunu düzeltmeye çalışıyor ve sorun yaratan diğer istismarları da ortadan kaldırmaya uğraşıyorlar.

    Müşteri memnuniyetinin sağlandığı her saha dışında, sizden geliştirilmesini istediğiniz diğer şeyler hakkında da bilgi almak isterim. Güvenliği açığa çıkan hesaplar olduğunu biliyorum. Eğer gelecek soru cevap larımızda bu konudan bahsetmemi isterseniz sizi bu konuda aydınlatmaktan mutluluk duyarım.

    Yeni Sunucu

    Şu anda, yeni sunucu yayınlamak gibi bir planımız yok. Odaklandığımız nokta KOL önemli kusurlarını düzeltmek ve sağlam, sabit bir oyun tecrübesi sağlamaktır. Tüm önemli parçaları bir araya getirdiğimizde, yeni bir sunucu yayınlamayı düşünebiliriz. Yeni bir sunucunun berbaberinde özel şeyler getirmesi gerektiğinin de farkındayım; sunucuya girmek için gereken özel kurallar, ya da kuraldışı faaliyetlerin büyük ölçüde önlenmiş olması gibi. Eğer yeni sunucu için çok fazla istek varsa lütfen bize bildirin.


    STUN HACK VE PS, CS, WH'NİN SERVER-SIDE'a ALINMASI HAKKINDA:

    Sn. Korlash bugun aynı temadaki konuya yazdıgı postunda şöyle demiş:

    Önceki her bir postu okumadım çünkü aynı anda 20 işe birden koşuyurum. Fakat temel olrak şu andaki durumla ilgili toplam bir cevap vereyim.

    Stun hacki sorun ilk cıktıgında developera haber verdik. Ben hem Mgame hem de Noah'tan bu skilin ve diğer okcu skillerinin server-side'a alınmasını neredeyse her gün rica etmekteyim. Söyleyebilirim ki bunu yapacakları zamanla ilgili resmi bir tarih veremiyorum.

    Bununla birlikte, onların savunmaları da KO daki son buglara cok vakit harcadıkları, ve marchant hacki fixledikleri ve benim önerdiğim WH'ye karsı önlem üzerinde çalıştıkları.

    Yani evet hala bir çözüm olmayışı cok sinir bozucu ve ben herkesten cokdaha fazla hemen fixlenmesini istiyorum şahsen. Ama onlar aynı zamanda diğer suistimaller konusunda da çalışıyorlar.
    ------------------------------------

    (Korlash @ Apr 15 2010, 09:03 PM) *

    Honestly, I have not read every single post in this thread because I'm juggling about 20 things at a time. But basically I wanted to make a quick response to sum up the current situation we are facing with this.

    We have reported the Stun hack to the developer almost immediately after the issue first came up. I have requested from both Mgame and Noah to put this skill and other similar skills to be put on serverside almost every single day. Saying that I have not been given an official date that they will do this.

    However, in their defense they have had to spend a considerable amount of time working on fixes for the recent exploits that happened in KOL. They have also fixed the annoying merchant cancel hack and are working on a very "interesting" method of preventing wallhacking which I suggested to them.

    So yes, it is frustrating there is not a fix for this yet and I more than anyone want this fixed right away. But at the same time they are making progress in other areas of exploitation.



    ATHENRYE'DEN BAZI SORU/CEVAPLAR:

    (_Deniz_ @ Apr 20 2010, 11:16 PM) *

    GM bugün yeni soruları cevaplamış. Kısa kısa göz atalım yine:

    - Son patch ne getirdi diye sorulmuş GM de çok sorulup merak edildiği için izin alırsa bunun için bir konu açıp kamu oyunu bilgilendireceğini söylemiş.

    - Neden benim gibi yasal oyunuların %99'u için işler kötüye gidiyor gibi geliyor diye sorulmuş, GMde kişilerin hep negatif şeyleri görmeye meyilli olduklarını, forumu oyuncuların 20% gibi az bir kısmının kullandıgını, çogunlugu temsil etmediğini söylemiş.
    Son dönem çok yeni buglarla karsılasmadıklarını, olan bütün bugların aslında aynı yöntem, yani paket yollamaktan ibaret oldugunu söylemiş. Bununda k0xp programcılarının artık yeni şeyler üretemdiklerini gösterdiğini, hilenin, k0xpun hiç bir sihirli patchle bir anda ortadan kalkamıyacagını, bunun bir süreç oldugunu hile üretenleri şişenin bogazına dogru itmekte olduklarını sonrada bir hamleyle icaplarına bakacaklarını söylemiş.

    - Oyunular charlarını satıp sonrada ticket atarak geri alıp birbirlerini dolandırıyorlar, bu satış yapılan forumlarda bu bölümlerin kapanmasını saglayamaz mısınız denmiş, GMde char alış/satışı illegaldir demiş, bu forumlara gidip göz dagı versek yaygın yapılagelen bu iş için bu kişler başka yollar bulurlar.En iyi yöntem char alıp satılmasından uzak durulması oldugunu söylemiş.

    - Stun hack fixlenene kadar stun oranını %0 a düşüremez misiniz demiş, GMde bunu yapamayız ve bunun yapılması bile esas calışmayı geciktireceğini söylemiş.

    - Birisini banlamak için oyunda on mu olmanız gerekiyor, olmazsa normal bir charla girin adını alın sonra GM charla girip banlayın denmiş, GMde hayır birisini banlamak için ne bizim ne de oyuncunun on olmasına gerek yok, pek çok banı data raporlarına göre yapıyoruz demiş. Her gün binlerce Gb satıcısnı ve Gb cıkardıkları charlarını multi-client kullananları böyle banlıyoruz demiş. Online banlamak için de GM clienti ile sadece K2/G1 offislerinde çalışan bu özel software ile banlıyoruz demiş.

    - ****ç ne zaman bitecek denmiş, oda bildiğim kadarıyla bir kaç hafta sonra bitecek demiş. Kesin tarihi bilmiyorum.

    - Oyun içinden CSS buldum kullanırsam Chaos expansiyonunda çalışır mı denmiş, GMde çalışır, çalışmadıgına dair hiç bir duyum yok oyunculardan demiş. Sorun cıkarsa da ticketla basvurun demiş.

    - Yeni GM alımları sorulmuş, oda gözlemlerime göre şu anki bütçemizle yeni GM alamayız ama mecvut personelle bir bütçe sorunumuz da olmaz demiş. Mgamden gelen ve gelecek olan yeni fixlerle biizm işimiz cok daha kolaylaşacak demiş.

    - Oyunu bir süre kapatıp tamamen hatalar fixlense olmaz mı diye sorulmuş, defalarca söyledim daha önce de demiş, buna gerek yok zaten biz test serverinde filxleri test ediyoruz demiş. Bir kaç haftalıgına oyunu kapatırsak müşterilerimiz gider başka seylerle mesgul olurlar ayrıca sadece biz bu oyundan para kazanmıyoruz, aynı zamanda net cafeler ESN kodları satarak para kazanıyorlar, bir kaç hafta boyunca favori bir oyunun kapanması onları da cok etkilecektir. Ayrıca KOL G1 in tek oyunu değil bu bütçe deki eksiklik diğer oyunlarıda etkilecektir, oyunda buglar ve hileler olsa da mevcut geliri terketmemize bir sebep yok, kaldıki oyunculardan cok daha fazla kişiyi etkilecektir bunu yapmak.
    Daha öncede söyledim demiş parasız oyun, sadece gönüllüler, umutlar ve mucizelerle yurumez, para gerektirir oyunu saglıyan çalışanlara ödemek için. Bizim günlük gelir hedefimiz var bunun altına düşersek o gün kötü sayılıyor, eger biz oyunu kapatarak bir veya 2 hafta için bu geliri sıfırlarsak tekrardan baslıyacak bütçe dahi bulamayız.

    KORLASH'IN CEVAPLARI - 6 :

    Kilitleme hilesi ne zaman düzeltilecek?

    Çocuk Bayramı’ndan önce bu sorunun giderileceğini umuyordum, ancak gerekli yama zamanında yetişmedi. Her gün düzeltilmesi için yoğun çaba gösterdiğim sorunlardan birisi. Ne yazık ki, bunun için hazırlayacağımız düzeltme, oyunda yeni istismarların çıkması yüzünden her hafta geri planda bırakıldı. Sanki yapımcılar hiçbir şey yapmıyorumuş gibi gözükebilir ancak durum kesinlikle öyle değil. Uğraş gösterdiğimiz acil düzeltmeleri şöyle sıralayabiliriz :


    - 3 farklı olası para ve dupe istismarı düzeltildi.

    - Oyuncuların istedikleri klana kendilerini sokabilmeleri sorunu düzeltildi.

    - Bir oyuncuyu istemediği halde arenaya çekebilme sorunu halledildi.

    - Satıcı Merchant sorunu düzeltildi.

    Yapımcılarla uzun süren konuşmalarımızda, sizin her gün en sık şekilde yaşadığınız bir sıkıntı olan kilitleme sorununu halletmek için fikir alışverişi yapıyoruz. Bu sorun şu anda yapımcılar için halledilmesi gereken en önemli iki konudan biri haline geldi. Bu düzeltmenin gelecek hafta gerçekleşmesini bekliyorum. Eğer herhangi bir gecikme söz konusu olursa sizleri bilgilendireceğim.


    Her ay krallık seçimleri esnasında, bir kral için oy vermek amacıyla yaratılan karakterler var. Bunu önlemenin bir yolu yok mu?

    Aslında bu tarz konularda bilgi edinebilmek için nispeten gelişmiş bir raporlama sistemi kurduk. Şu anda, her sunucuda belli bir oyuncu için oy veren her oyuncuyu tespit edebiliyoruz. Sonraki adım ise oy kullanan bu oyuncuların oy kullanabilmek için geçerliliğe sahip olup olamadıklarını analiz etmek olacak. Bu süreç, en azından istismara yol açılmasını engelleyebilmek için ya da geçersiz oy kullanıcıların sayısı düşürmek için iyi bir yol olacak.

    Alternatif bir yol ise sadee bronze ya dad aha üst bir premium kullanıcılarının oy kullanabilmeleri. Ancak bu da Free 2 play tarzından uzaklaşmak olacaktır. Siz oyuncularımızın bir bütün olarak bu durum hakkında neler hissetiğini bilmek isterim.


    +9 +10 eşyaları Power Up Store’da görebilecek miyiz?

    Power Up Store’da bu gibi eşyaları satmak, bu eşyaların oyun içindeki değerlerini dengesizleştirecektir. Knight Online’ın Malezya ve diğer ülkelerdeki eski versiyonları bu tarz eşyaları sattı ve büyük ölçüde değerlerini yitirdi. Ancak, +7 eşyaların kiralık olarak belli bir sure için kullanılması amacıyla power up store’a koymak gibi bir fikrim var. Eğer böyle bir eşyayı sağlamak istersek, bir NPC sayesinde dönüştürülebilecek bir voucher halini almasını sağlarız. Bu voucher ı güvenliği açığa çıkmış hesaplara da oyuna geri dönmeleri için verebiliriz.

    Ancak bunların hiçbiri kesin ve net geliştirmeler değildir….sadece bu noktada sizlerle paylaşmak istediğim bir fikrimdi.



    DDoS SALDIRILARIYLA İLGİLİ :

    (_Deniz_ @ Apr 28 2010, 03:17 AM) *

    Sevgili Tyrael linkini iletmişti biraz önce bende hazır ve güzel cevirilmiş, sizlerle paylaşmak istedim. Athenrye'a DDoS saldırılarıyla ilgili sordugu kendi sorusuna GM'in cevabı:

    Tyrael'in Çevirisiyle: ( Tesekkurler )

    @TyraeI
    These days,lots of people seem to be talking about ddos attacks in different forums where mostly Turkish players post their opinions and strange to see there is such a funny aim in this matter. Despite the legal stuff related to this matter do you have any other precautions in the hand and what do you think would be the outcome for the legit players if they keep on acting this way and would there be any advices for us,legit players?..

    Bu gunlerde ozellikle Turk oyuncuların paylasımlarını yaptıkları forumlarda ddos atakları ile ilgili komik bir yonelme var insanlarda..Bu konu ile ilgili yasal yaptırımlar bir yana sizin kendi bunyenizde ne tur onlemler aldıgınızı ve buna ilaveten bu ddos ataklarının biz oyunculara yonelik ne gibi olumsuz etkileri olabilecegi ve bize varsa herhangi bir tavsiyenizi iletmeniz mumkun mu?

    For some reason, it seems that a lot of K2/G1's attackers think that they're performing some sort of vigilante justice by threatening us with/actually performing DDOS attacks or similar, blatantly illegal actions. It boggles the mind, really.

    Nedense K2 ve G1 e ddos atakları ve buna benzer alenen illegal sekilde saldıranların bircogu bir sekilde kendilerince acımasızca adaleti sagladıklarını dusunuyorlar. Bu acıkcasi şaşkınlık veren bir durum.

    Overall, the legitimate player community shouldn't have to worry about anything more than maybe not being able to log in for a small period of time should a DDOS attack actually succeed.

    Genele bakıldıgında legit oyuncu kitlesinin ddos ataklarla ilgili olarak kısa sureli oyuna giris sorunu yasamak disinda herhangi bir konuda endise etmelerine gerek yok...

    We've built up some good defenses against such actions lately, so it shouldn't be an issue. The people who do these sort of things already have their minds made up to carry through on them regardless of simple things like, well, logic, so there's not much that can be done aside from wait for it to blow over.

    Son zamanlarda bu yonde olusan durumlara karsı gayet iyi guvenlik onlemleri gelistirdik.Bu konuda kendilerince ugras veren kisilerin kafalarında kurguladıkları mantıgın zaman icerisinde sonup gitmesini beklemekten baska yapacak hicbirsey yok..



    GM ATHENRYE'DEN GB /ITEM SATICILARI HAKKINDA:

    (_Deniz_ @ May 2 2010, 04:17 AM) *

    GM'in İngilizce forumda cevapladıgı bazı sorulara cevaplar kısa kısa söyle:

    - Bazı +9 itemlerin nereden geldiği sorulmuş, oda rüşvetçi GM diye bir şeyin olmadıgını GMlerin otomatik olarak zaten kayıt altında olduklarını, hiç bir şekilde oyuna bir item enjektesinin söz konusu olamayacagını, zaten cok az sayıda GM oldugunu söylemiş.

    Bu illegal itemlerin gold farmerlardan (GB cıkaran/satan ) geldiğini, her spawn noktasında bekleyen ve cok sayıda item toplayıp cok düşük olasılıkla olsada yuksek sayıda item ile Anvilden gecirenlerin bunlar oldugunu söylemiş. Ve dart tahtasına hedef atısının tek atışla cok düşük oldugunu, ama otomatik bir silahla yapılırsa olasılıgın yukselmesi gibi oldugunu söylemiş. (Hepimiz Chaos betada +9 lara item basmıştık zaten hatırlayın. )
    Ben bu yuzden gold farmerlarla ugrasıyorum, siz oyuncular butun vaktimi onlara ayırıyorum diye kızıyorsunuz ama, bunlar K2'nin parasını çalıyor, oyunun eglencesini mahvediyor, oyunculardan bossları çalıyor, oyunda illegal item ve GB satıyorlar. Ayrıca bunlar butun k0xp, dupe gibi işlerin arkasındaki güçler aynı zamanda.
    Biliyorum ki, ben bunların üstüne gitmeye devam edeceğim ama aynı zamanda da biliyorum ki, bunları oyuna davet edenlerde yine oyuncuların kendileri, onlardan alışveriş yaparak.

    Ve oyuncular onlardan alışveriş yapmayarak, onları oyunda etraflarında görmek istemediklerini onlara belirtmedikleri sürece onlar hep oyunda da olacakalar.
    Gerçekten arkadaslar, bu mesajı onlara ve k0xp şirketlerine de iletin, K2 den alışveriş yapmayarak çok buyuk oldugunuz gibi bu gold farmerlardanda sadece 1 ay alışveriş yapmayın. Hepsi bu, sadece 31 gün alışveriş yapmayın onlardan, ve ben de onların charlarını sürekli banlıyacagım, ve böylece görelim sadece bununla bile onları nasıl etkileceğini, hiç birşey için olmasa bile deney aşkına yapalım.

    Tabi bu tembel, ahlaksız kişilerden (para ile GB/item alanlar ) kendilerini kontrol etmelerini istemek olur ki bunları kastetmiyorum..

    - Stun hackle ilgili sorulmuş, GM stun hackle ilgili fixin geçici bir çözüm oldugunu, gercek bir çözüme kadar kalacagını, neden bu kadar uzun sürdüğünü anlamadıgını ama her gün ortaya cıkan buglarla ugrasmanında buna sebep olmasının da anlaşılır odugunu söylüyor.

    - Gold farmerların oyundaki en buyuk problem oldugunu mu düşünüyorsunuz gercekten, diye sorulmuş, oda hayır en buyuk problem; diğer oyuncuların harcama yaparak elde ettiği şeyleri, hemen elde için hile kullanan ve bundan dolayı da hiç bir suçluluk duymayan ahlaksız, vicdansız oyunculardır demiş. (gold farmerlardan item/Gb alanları kast ediyor )

    - Oyuncular cok PK ve exp alanlarındaki k0xperlerden şikayet ediyorlar, sizce oyuncuların umursamadıgı gold farmerlar mı önemli, onlar hep zaten BF, Abys ve Krowazdalar, oyuncular onları umursamıyor denmiş, önceki konudada söylediğim gibi bencillik butun problemlerin kaynagı, k0xp şirketleri yeteneksiz oldukları için iyi oynayamayan veya daha cok kazanmak isteyen oyuncuların bencilliği yuzünden k0xp üretiyor, istediklerini elde etttikleri sürece oyuna ne yaptıklarını kimsenin eğlenemediğini umursamıyorlar bile. Tabi bu işlerine geldiği sürece de bundan vaz geçmiyecekler, subjektif onur onur değildir.

    İkinci düşünce de oyuncularla cok içiçe olmayan gold farmerlar. Bu çok sığ bir düşünüş bunların oyuncuları direkt etkilememesi, savasın ortasında duvar içinden PS ile adam kesen kxper okculardan daha az zararlılar anlamına gelmiyor aslında. Hile hiledir ve bunlarında cezadan muaf olacagı anlamına gelmemelidir ki, bu farmerlar market piyasasını etkilediği için, yeni oyunculardan eskiye kadar hepsini etkilemektedir.

    - Biliyorum ki en azından eskiden, bazı yuksek grade itemler bir çeşit hack ile üretildiler. Neden şimdi üretilemiyor diye sorulmuş, biz oyunu, hile methodlarını sürekli izliyoruz ve oyundaki pek çok market, item yogunluk gibi pek çok yönden değişiklikleri sürekli izliyoruz. Bildiğim kadarıyla hiç bir hack veya farmer Anvilden istediği itemi elde edemez, eger etseydi bu piyasayı etkiler ve sessiz kalamazdı. Bildiğim tek kullanılabilen Anvil hack, upgradin otomatik olmasına imkan veren k0xp, buda sadece otomatiklik ekliyor, bir hack ten cok bir macro programıdır.

    - Eger oyuncular itemleri gold farmerlardan alırlarsa bu itemler yasal olur mu diye sorulmuş, GM hayır bu illegal itemi legal yapmaz, biz eger illegal oldugunu ispatlarsak sileriz demiş. Ben olsam diyor yapımcıya +7 nin üstünü tasfiye ederim ve +8 in üstüne gecmeyi cok imkansız yaparım, bu oyuncuları etkilese de aslında gold farmerları yerle bir eder.



    STUN HACK PATCH'İYLE İLGİLİ

    (_Deniz_ @ May 2 2010, 06:31 AM) *

    Bu arada Korlash'ın stun hackle ilgili acıklamasını nihayet buldum
    Diyor ki; Bu developerdan geçici bir çözüm, umuyorum bir sonraki patche kadar sürecek, ve stun hacksiz bir haftasonu geçirelim diye yapılmış.
    Gelecek haftalardaki patchte sabit olarak fixlenmesini umdugumu söyliyebilirim.



    KORLASH'IN CEVAPLARI - 7

    AF YOK, ÖLÜMSÜZLÜK SC (Soul Binder SC ), KLAN NCS

    (Korlash @ May 4 2010, 04:46 AM) *

    Sonsuzluk Scrollu gibi esyalarimizi 6 ayligina kilitleyebilmenizi ve calinmaktan korumamizi saglayacak bir scrollu PUSta sunabilirmisiniz?

    Bu ileride uygulamaya koymak istedigimiz bir ozellik. Knight Online*********daki sorunlardan bir tanesi de, hesaplarin keylogger, hesap paylasimi ve hileciler tarafindan hackenmesi. Bu konudan o

      Forum Saati Paz Mayıs 19, 2024 7:31 pm